چگونه با این 6 روش رایج توالت را به راحتی باز کنیم

آیا توالت مسدود شده مانند یک کابوس به نظر می رسد؟ خسته نباشید، ما پشت شما را گرفته ایم! امروز ما 6 روش رایج برای رفع انسداد توالت را ارائه خواهیم داد. قبل از ادامه، بیایید انواع انسداد را بررسی کنیم، زیرا بهترین روش برای رفع گرفتگی مشخص می شود.


فهرست مطالب


  • نوع انسداد را مشخص کنید
  • نحوه رفع انسداد توالت با پیستون
  • چگونه یک توالت را بدون پیستون باز کنیم
  • چرا توالت شما همچنان مسدود می شود؟
  • چگونه از گرفتگی توالت جلوگیری کنیم
  • نوع انسداد را مشخص کنید

نشانه ای که نشان می دهد انسداد در حال شکل گیری است، تخلیه آهسته آب از توالت است. هنگامی که متوجه این موضوع شدید، منتظر مسدود شدن کامل توالت نباشید. رفع انسداد زودتر بسیار ساده تر است.


نوع دوم توقف زمانی است که پس از شستشوی توالت، آب داخل کاسه بسیار کم باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد. این بدان معناست که مشکلی در گردش هوا در لوله زباله وجود دارد.


در نهایت، انسداد کامل وجود دارد که با افزایش مداوم سطح آب در کاسه توالت به سمت لبه و تخلیه نشدن آن مشخص می شود. اگر این نوع انسداد دارید، تا آنجا که ممکن است آب را از کاسه به یک سطل جداگانه منتقل کنید و از وسوسه شستشوی مجدد اجتناب کنید، در غیر این صورت، در معرض خطر قرار گرفتن آب در همه جا ریخته شده و یک آشفتگی بسیار بزرگتر هستید.


اگر در تشخیص نوع انسداد مشکل دارید، با یک لوله کش تماس بگیرید تا با توالت مسدود شده شما در لندن برخورد کند .


توجه : انسداد در دستگاه مسریتور توالت یا خروجی زباله نیاز به تشخیص ریشه مشکل و استفاده از روش‌های رفع انسداد متفاوت از روش‌های مورد استفاده در توالت‌های استاندارد دارد. بهترین گزینه این است که با یک لوله کش Saniflo تماس بگیرید که به شما کمک می کند تا انسداد را بدون دردسر برطرف کنید.


نحوه رفع انسداد توالت با پیستون

در ابتدا، ما به یک راه ساده و موثر برای رفع انسداد توالت با پیستون نگاه خواهیم کرد. این مراحل را دنبال کنید:


مرحله شماره 1. منطقه را آماده کنید

حوله ها و روزنامه های قدیمی را در اطراف کاسه توالت قرار دهید تا از زمین در برابر هر گونه ریختن بیش از حد، پاشیده شدن یا چکه محافظت شود. بهترین حوله های خود را برای زمان دیگری ذخیره کنید. ممکن است ایده خوبی باشد که یک سطل در حالت آماده به کار داشته باشید، اگر کیس به جای پایین آوردن انسداد بالا بکشد. برای محافظت از خود از دستکش لاستیکی استفاده کنید و لباس های کهنه بپوشید.


گام 2. جلوگیری از سرریزها

برای اطمینان از اینکه هیچ کابوس سرریز در آن روز اتفاق نمی‌افتد، باید شیر خاموش را بچرخانید. آن را روی لوله ای که از دیوار پشت توالت جدا می شود، جستجو کنید. آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و مطمئن شوید که اگر تکان نمی خورد و از استحکام زیادی استفاده می کنید، به طور تصادفی آن را نشکنید. می توانید کمی روغن نافذ روی شیر اسپری کنید تا شل شود.


اگر کار نمی کند یا توالت قدیمی دارید که دریچه قطع کننده ندارد، با شناور یا فلپر داخل مخزن آب مقابله کنید. نگران نباشید آب داخل مخزن همان آبی است که از شیر خارج می شود.


شناور عنصر بزرگ توپ مانند یا بادکنکی است که وقتی سطح آب پایین می آید پایین می آید و دریچه آب را برای پر کردن مخزن باز می کند. می توانید از چیزی برای ایستادن آن استفاده کنید. از طرف دیگر، می توانید فلپر را ببندید. این درپوش تخلیه دایره ای است که به یک زنجیر متصل است. انجام هر یک از این سه گزینه از پر شدن آب مخزن پس از شستشو جلوگیری می کند.


مرحله شماره 3. پیستون خود را دوباره چک کنید

قبل از ادامه کار با پیستون، دوباره بررسی کنید که آیا می توانید انسداد را به صورت دستی از بین ببرید، اگر اسباب بازی کودک یا شی دیگری باشد. اگر اینطور نیست، وقت آن است که پیستون را بردارید. مطمئن شوید که از یک مورد درست استفاده می کنید: پیستونی که دارای یک فلنج لاستیکی است که می تواند در صورت عدم استفاده به سمت مکنده جمع شود، مخصوص توالت است. یک پیستون بدون آن برای سینک است. استفاده از ابزار نامناسب کار را دشوارتر و وقت گیرتر می کند، زیرا شما یک مهر و موم محکم در اطراف سوراخ نخواهید داشت. برای تاثیرگذاری بیشتر پیستون، می توانید لاستیک را با خیساندن آن در آب داغ به مدت چند دقیقه نرم کنید.


قبل از شروع غوطه ور شدن، مطمئن شوید که پیستون در آب فرو رفته و لوله را کاملاً می پوشاند. برای دستیابی به بهترین نتیجه می توانید آب را از سینک به کاسه توالت اضافه کنید.


مرحله شماره 4. زمان شیرجه رفتن است

با فشار دادن به آرامی و محکم به سمت پایین شروع کنید تا مهر و موم ایجاد شود و سپس به شدت به سمت بالا بکشید تا مانع از بین برود. وقتی سرعت را بالا می برید، متوجه خواهید شد که آب شروع به تخلیه می کند. معمولاً حداقل 15 دقیقه طول می کشد تا گرفتگی توالت باز شود.


هنگام تخلیه، ممکن است مقداری آب از جای خود خارج شود و انسداد را به جلو فشار دهد. اگر نشد، دوباره کاسه توالت را تا حد معمول با آب پر کنید و این کار را تکرار کنید. برخی از گیره های سرسخت حاوی مو یا دستمال مرطوب ممکن است نیاز به چند دور فرو رفتن داشته باشند.


مرحله شماره 5. ابزار خود را تمیز کنید

پس از اتمام کار، مهم است که ابزار خود را به خوبی تمیز کنید. بهترین راه این است که مقداری سفید کننده و مایع شستشو را داخل کاسه توالت بریزید و پیستون را برای چند دقیقه در مخلوط بچرخانید. سپس با دوبار شستشوی توالت آن را بشویید. این همچنین به جلو بردن انسداد کمک می کند.


چگونه یک توالت را بدون پیستون باز کنیم

اگر پیستون کار را انجام ندهد یا شما نداشته باشید چه اتفاقی می افتد؟ اگر چنین است، روش‌های زیر را برای رفع انسداد توالت بدون پیستون توصیه می‌کنیم:


انسداد اتاق خود را با مارپیچ تخلیه باز کنید

مارپیچ توالت (همچنین به عنوان مارپیچ کمد، مارپیچ تخلیه و مار لوله کش نیز شناخته می شود) در اصل یک کابل بلند و انعطاف پذیر است که دارای یک دسته در یک طرف و یک نوک چوب پنبه ای شکل در طرف دیگر است. همچنین دارای روکش لاستیکی است که از کاسه توالت در برابر خط و خش محافظت می کند. این مراحل را دنبال کنید تا بدانید چگونه گرفتگی توالت را با مار باز کنید:


مرحله شماره 1. کابل را وارد توالت کنید

با قرار دادن مارپیچ در توالت و قرار دادن قسمت منحنی ساز در قسمت منحنی کاسه توالت شروع کنید. اگر هنوز می توانید کابل را ببینید، باید مارپیچ را بیشتر به داخل فشار دهید.


گام 2. دسته را بچرخانید تا انسداد پاک شود

محفظه پیچ را در یک دست نگه دارید و با دست دیگر دسته را به آرامی بچرخانید. مطمئن شوید که از نیروی زیادی استفاده نکنید زیرا ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و سیم پیچ کابل را به عقب برگرداند. دسته را با حوصله در یک جهت بچرخانید تا مقداری مقاومت داشته باشید. وقتی احساس می کنید که نمی تواند بیشتر از این پیش برود، پس می توان تصور کرد که به انسداد رسیده اید.


اگر نوک چوب پنبه ای انسداد را سوراخ کرد، می توانید کابل را همراه با انسداد بیرون بکشید. از طرف دیگر، نوک می‌تواند انسداد را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کند، که سپس می‌توان آنها را با خیال راحت پاک کرد.


مرحله شماره 3. کابل را بیرون بیاور

اگر کابل می تواند عمیق تر از قبل برود و دیگر مقاومتی وجود ندارد، با چرخش در جهت مخالف آن را بیرون بکشید.


مرحله شماره 4. تست کنید و در صورت لزوم تکرار کنید

برای بررسی اینکه آیا انسداد را برطرف کرده‌اید، توالت را چند بار شستشو دهید. اگر آب به درستی تخلیه نمی شود، این فرآیند را تکرار کنید.


وقتی کار با مارپیچ تمام شد، آن را پاک کنید یا بشویید و بگذارید خودش خشک شود، اما هرگز آن را خیس نگه ندارید، در غیر این صورت زنگ زده می شود.


برای از بین بردن گرفتگی از چوب لباسی استفاده کنید

برای استفاده از این روش، به یک رخت آویز سیمی یا بهتر بگوییم یک رخت آویز با روکش پلاستیکی نیاز دارید. رخت آویزهای سیمی به اندازه ای انعطاف پذیر هستند که به شکل منحنی خم شوند و آویزهای پلاستیکی توالت شما را خراش نمی دهند. اگر فقط یک رخت آویز سیمی ساده دارید، برای محافظت از کاسه توالت، مقداری نوار یا پارچه قدیمی دور آن بپیچید.


ابزار موقت را داخل زهکشی قرار دهید و روی آن مانور دهید تا گرفتگی آن برطرف شود. اگر انسداد را احساس کردید، آن را فشار دهید و اگر خوش شانس هستید، می بینید که آب به درستی شروع به تخلیه می کند. از سوی دیگر، ممکن است با استفاده از این روش، رسیدن به انسداد دشوار باشد. این به این معنی است که توقف بیشتر در زهکشی است.


توالت خود را با جوش شیرین و سرکه باز کنید

جوش شیرین، همچنین به عنوان بی کربنات سدیم شناخته می شود، یک محصول معمولی خانگی است. ممکن است آن را به عنوان یک عامل افزایش دهنده مورد استفاده در پخت بشناسید، با این حال، جوش شیرین کاربردهای بسیار دیگری دارد. هنگامی که با شریک جرم خود، سرکه سفید مخلوط شود، یک واکنش شیمیایی قوی ایجاد می کند. این مخلوط اغلب برای تمیز کردن حمام، به ویژه رسوب آهک و باقی مانده صابون استفاده می شود. همچنین می توانید از آن برای خوشبو کردن لوله های زباله توالت خود استفاده کنید.


وقتی صحبت از رفع انسداد توالت یا سینک می شود، اگر می دانید که انسداد یک جسم جامد نیست، می توانید از جوش شیرین و سرکه به عنوان راه حلی آسان، ارزان و سریع برای مشکلات خود استفاده کنید. این مخلوط برای رفع گرفتگی های ناشی از ضایعات زیاد بهترین کار را دارد. با این حال، اگر شما یک مخزن سپتیک یا چاهک دارید، استفاده از این روش توصیه نمی شود زیرا ممکن است آنزیم هایی را که باعث عملکرد صحیح آنها می شوند، مختل کند. این ترفند خانگی سریع و ساده در مواقعی که با زهکشی مسدود شده سروکار دارید نیز به همین شکل عمل می کند.


سعی کنید مقداری آب داغ بریزید

ریختن آب گرم در آن ساده ترین راه برای رفع انسداد توالت است، به خصوص اگر انسداد جزئی باشد.


قبل از شروع، مطمئن شوید که سطح آب داخل کاسه توالت کم است. در صورت نیاز، آب اضافی را داخل یک سطل بریزید و آن را از طریق یک زهکش خارجی دفع کنید. مقداری مایع لباسشویی را داخل کاسه بریزید تا آن و محل خروج زباله روغن کاری شود. 10 دقیقه صبر کنید و سپس 2-3 لیتر آب گرم یا داغ بریزید. شما باید این کار را سریع انجام دهید پس مراقب باشید که خود را داغ نکنید. برای محافظت از خود و ظروف چینی توالت، بهتر است از آب داغ یا جوشاننده استفاده نکنید.


اگر سطح آب در عرض چند دقیقه کاهش یابد، آنگاه همه چیز آماده است. اگر نه، وقت آن است که به پیستون برسید.


نحوه رفع انسداد توالت با مواد شیمیایی

اگر همه چیز شکست خورد، می توانید با یک لوله کش تماس بگیرید یا سعی کنید از مواد شیمیایی برای رفع انسداد یک توالت استفاده کنید. آنها دارای گواهینامه مایع سازی مواد هستند. این تنها در صورتی کار می کند که انسداد توسط یک جسم سخت ایجاد نشده باشد. دو گزینه وجود دارد: پاک کننده های زهکشی مبتنی بر آنزیم و پاک کننده های شیمیایی. محصولات آنزیمی برای محیط زیست و زهکشی شما ایمن تر هستند. اگر تصمیم دارید انسداد توالت خود را با یک پاک کننده تخلیه شیمیایی باز کنید، دستورالعمل های روی ظرف را دنبال کنید زیرا این مواد شیمیایی اغلب سمی هستند.


سلب مسئولیت: این محصولات برای سپتیک تانک مناسب نیستند. پاک کننده های فاضلاب ایمن خاصی در بازار وجود دارد که از آسیب های سیستم جلوگیری می کند.


چرا توالت شما همچنان مسدود می شود؟

سه دلیل اصلی برای مسدود شدن توالت شما وجود دارد:


اولین مورد این است که شما یک توالت قدیمی و کم جریان دارید که فشار لازم برای پاک کردن زهکشی و تله را ندارد. در این صورت، ممکن است نیاز به تعویض توالت یا استفاده کمتر از دستمال توالت داشته باشید.

دلیل دوم شستن اقلام غیر قابل شستشو مانند دستمال مرطوب کودک، محصولات پنبه ای، نوار بهداشتی، اسباب بازی ها و غیره است.

سومین و شایع ترین علت انسداد مکرر این است که کاغذ توالت و رسوب آهک در طول زمان ایجاد شده اند.

چگونه از گرفتگی توالت جلوگیری کنیم

چند نکته ساده برای جلوگیری از گرفتگی توالت:


  • توالت را به طور