اگر توالت دائماً مسدود می شود، این یک منبع دائمی دردسر و استرس برای صاحبان خانه های منطقه ایندیاناپولیس است. گرفتگی توالت نه تنها شما را با یک حمام بدون کار رها می کند، بلکه اغلب به نظر می رسد که هیچ آرامشی وجود ندارد!

شما خوش شانس هستید - آقای لوله کش علل گرفتگی توالت و نحوه مراقبت از این مشکل دردسرساز را به اشتراک می گذارد. اغلب اوقات، گرفتگی توالت به دلیل چند مشکل رایج مانند استفاده زیاد از دستمال توالت ، گرفتگی در زهکشی توالت، تله توالت یا دریچه توالت ، گرفتگی خط فاضلاب ناشی از نفوذ ریشه درخت و حتی توالت های قدیمی با جریان کم ایجاد می شود. . هنگامی که بدانید چه چیزی باعث گرفتگی مداوم توالت می شود ، می توانید برای جلوگیری از آنها و جلوگیری از گرفتگی مجرای فاضلاب توالت اقدام کنید .


توالت من همچنان مسدود می شود!

اگر توالت دائماً مسدود می شود، احتمالاً بارها و بارها سعی کرده اید بفهمید که چه چیزی باعث این منبع مکرر ناامیدی برای خانواده شما می شود. دلایلی که باعث می‌شود یک توالت همچنان مسدود شود، به چیزهایی که وارد توالت می‌شود و همچنین عناصر توالت و سیستم لوله‌کشی شما مربوط می‌شود. برخی از مشکلات با تغییر در عادات خانه اصلاح می شوند، در حالی که برخی دیگر به کمک یک لوله کش نیاز دارند تا از بروز گرفتگی در آینده جلوگیری شود.


دلایل رایج مسدود شدن توالت عبارتند از:


  • دستمال توالت بیش از حد
  • اقلام غیر قابل شستشو
  • مشکلات توالت با جریان کم اصلی
  • گرفتگی تله توالت
  • گرفتگی دریچه توالت
  • گرفتگی خطوط فاضلاب
  • استفاده بیش از حد از دستمال توالت

یکی از رایج ترین دلایل مسدود شدن توالت، مشکلات استفاده بیش از حد از دستمال توالت است! در حالی که فقط چند مربع دستمال توالت کافی است، آمریکایی ها اغلب چندین برابر این مقدار دستمال توالت را هنگام استفاده از حمام استفاده می کنند! اگرچه دستمال توالت به گونه ای طراحی شده است که بدون مشکل در کانال تخلیه شود، استفاده بیش از حد دستمال توالت منجر به گرفتگی مکرر توالت می شود. دستمال توالت به سادگی به سرعت حل نمی شود، بنابراین زباله های انسانی و ضایعات حمام در توالت یا خط فاضلاب گیر می کنند.


استفاده از دستمال توالت دولایه در بسیاری از خانوارهای منطقه ایندی نیز خطر گرفتگی را ایجاد می کند. این دستمال توالت به آسانی دستمال توالت معمولی خراب نمی شود که منجر به گرفتگی توالت می شود. در حالی که این گزینه دستمال توالت برای راحتی آن انتخاب شده است، بهترین انتخاب برای توالت شما نیست.


هنگام آموزش خانواده، از استفاده بیش از حد از دستمال توالت از ایجاد گرفتگی توالت جلوگیری کنید. به همه یادآوری کنید که چه مقدار دستمال توالت برای استفاده کافی است. برای اعضای جوان‌تر خانواده، علامت‌گذاری یک خط در زیر رول دستمال توالت برای مشخص کردن محل پاره کردن یک تکه مفید است و از برداشتن بیش از حد کاغذ توالت جلوگیری می‌کند.


به جای استفاده از دستمال توالت دو لایه، به یک لایه تغییر دهید. اگر راحتی دولایه را دوست دارید، به سادگی دستمال توالت یک لایه خود را تا کنید تا حجم بیشتری به آن اضافه شود. دستمال توالت را برای استفاده نکشید، زیرا این کار باعث گرفتگی توالت می شود.


فلاشینگ مواد غیر قابل شستشو

توالت ها فقط برای زباله های انسانی و دستمال توالت هستند - تمام زباله های دیگر حمام باید خارج از فاضلاب توالت نگهداری شوند! وسایل غیر قابل شستشو که به توالت راه می یابند یکی از دلایل رایج گرفتگی توالت است. این اقلام مانند دستمال توالت حل نمی‌شوند و مانند زباله‌های انسانی با آن‌ها رفتار نمی‌شوند - آنها فقط در سطل زباله هستند، در غیر این صورت احتمالاً با مسدود شدن خط فاضلاب توالت یا مسدود شدن خط فاضلاب مواجه خواهید شد.


تصورات غلط زیادی در مورد اینکه چه چیزی قابل شستشو است و چه چیزی نیست وجود دارد. دستمال‌های مرطوب «قابل شستشو» یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام تمیز کردن گرفتگی‌های توالت در طول خدمات تمیز کردن فاضلاب می‌بینیم – در حالی که آنها می‌گویند شستشوی آنها ایمن است، مطمئناً اینطور نیست. سایر اقلام مانند توپ های پنبه ای، دستمال کاغذی صورت، سواب های پنبه ای، حوله های کاغذی، محصولات زنانه و موارد دیگر نیز برای جلوگیری از گرفتگی توالت، باید از مجرای فاضلاب توالت دور نگه داشته شوند.


گاهی اوقات، یک مورد کاملاً تصادفی را کشف می کنیم که توالت را مسدود می کند. اغلب، یک کودک خردسال در مورد توالت کنجکاو شده است، که منجر به این نوع گرفتگی های مداوم می شود. برای گرفتگی های توالت مانند این، به اعضای خانواده یادآوری کنید که چه چیزی برای پایین آوردن فاضلاب توالت مناسب است و چه چیزی مناسب نیست. سطل های زباله را در همه حمام ها در دسترس قرار دهید تا وسایل مراقبت شخصی و سایر زباله های حمام را بتوان به درستی و بدون دردسر دفع کرد. با کودکان صحبت کنید و مطمئن شوید که آنها می دانند توالت ها برای چه منظوری هستند و اسباب بازی هایشان را از کاسه دور نگه دارند. دور نگه داشتن این اقلام خارجی از لوله تخلیه توالت می تواند از تماس های زیادی برای برنامه ریزی خدمات لوله کشی جلوگیری کند .


توالت های قدیمی با جریان کم که باعث مشکل می شوند

اگر در اواسط دهه 1990 توالت های کم جریان قدیمی تری در خانه منطقه ایندیاناپولیس شما نصب شده بود، خانواده شما جزو اولین پذیرندگان این فناوری صرفه جویی در مصرف آب بودند که توالت های مدرن را تغییر داد! در حالی که دهه‌ها استفاده شما مطمئناً برای صرفه‌جویی در مصرف آب مفید بوده است، یک مشکل اغلب در مورد این وسایل وجود دارد - توالتی که دائماً مسدود می‌شود.


چرا توالت های اصلی کم جریان دائما مسدود می شوند؟ خوب، آنها فقط فشار شستشوی مورد نیاز برای عبور کامل مواد زائد را از طریق زهکشی ندارند. بدون فشار شستشوی قوی، گیر می کند که باعث ایجاد گرفتگی می شود.


یک گزینه آسان برای کمک به جلوگیری از فشار ضعیف سیفون، کاهش استفاده از دستمال توالت همانطور که در بخش‌های قبل توضیح داده شد و نگه داشتن وسایل غیرقابل شستشو از مجرای فاضلاب توالت است. انجام این کار به افزایش فشار شستشو کمک می کند. راه حل بهتر این است که نسل جدید وسایل توالت کم جریان را برای سیستم لوله کشی خانه خود نصب کنید. وسایل جدیدتر مصرف آب کمتری را همراه با سیفون توالت قدرتمند برای جلوگیری از گرفتگی توالت در سیستم زهکشی ارائه می دهند!


گرفتگی تله توالت

یکی از اجزای مهم هر زهکشی لوله کشی، تله است که مانع از جریان بیشتر اقلام به سمت پایین و ایجاد گرفتگی خط فاضلاب اصلی می شود. P-trap سینک در زیر قرار دارد و S-trap توالت در پشت کاسه توالت قرار دارد.


اگر وسایل به طور مداوم در تله توالت گیر می کنند و توالت شما همچنان مسدود می شود، ممکن است مواد گرفتگی در آن ناحیه چسبیده باشد که باعث گرفتگی تله توالت می شود. استفاده بیش از حد از دستمال توالت و شستشوی اقلام خارجی از منابع رایج گرفتگی تله توالت است.


برای از بین بردن گرفتگی تله توالت، از یک پیستون فلنج دار در کاسه توالت استفاده کنید تا مواد مسدود شده و زباله های اضافی را از داخل تله عبور دهید. برای گرفتگی‌های سخت، ممکن است نیاز به استفاده از مارپیچ توالت برای شکستن گرفتگی باشد. اگر این روش های DIY زهکشی توالت را بازیابی نکرد، یک لوله کش باید خدمات تمیز کردن فاضلاب را برای سیستم لوله کشی شما انجام دهد.


گرفتگی دریچه توالت

توالت ها مجهز به دریچه لوله کشی هستند که اجازه می دهد هوای تازه وارد خطوط لوله شود. این از بوهای داخل خانه جلوگیری می کند و فشار را بالا می برد، بنابراین توالت یک فلاش خوب و قوی ایجاد می کند تا مواد کاملاً پاک شوند و از گرفتگی جلوگیری شود. اگر دریچه توالت مسدود شده است، توالتی دارید که دائماً مسدود می شود و احتمالاً چند مشکل دیگر. علائم رایج مسدود شدن دریچه های توالت عبارتند از:


  • غرغر توالت
  • فاضلاب در داخل خانه بو می دهد
  • تخلیه کند در سراسر خانه

دریچه توالت در اکثر خانه ها به سقف نفوذ می کند، که نقطه شروع شما برای عیب یابی چرایی گرفتگی توالت شما است:


به سقف خانه خود دسترسی داشته باشید و دریچه های توالت را شناسایی کنید، معمولاً در جایی که حمام اصلی قرار دارد.

درب هواکش را از دهانه جدا کنید. بررسی بصری برای وجود زباله در خط. اگر می‌توانید به وسایلی برسید که دریچه مسدود شده توالت را پر می‌کنند، زباله‌ها را از خط بیرون بکشید.

شلنگ باغ خود را تا پشت بام بکشید. با استفاده از یک نازل اسپری، آب را به داخل دریچه بریزید. فشار آب به حرکت مواد مسدود شده از داخل و خارج از خط کمک می کند. برگشت آب به پشت بام نشانه ای است که دریچه مسدود شده توالت همچنان ادامه دارد.

می توان از مارپیچ توالت استفاده کرد (یکی را انتخاب کنید که حداقل 20 فوت طول داشته باشد) تا گرفتگی را در یک خط دریچه توالت از بین ببرد.

دوباره دریچه را با آب شلنگ باغچه بشویید. در صورت پشتیبان گیری، باید با یک لوله کش تماس بگیرید تا وضعیت را برطرف کند.

گرفتگی خطوط فاضلاب

در نهایت، شاید مهم‌ترین علت گرفتگی توالت، گرفتگی خط فاضلاب باشد. خانه شما دارای چندین خط تخلیه است که زباله ها را از هر توالت، سینک، وان و سایر زهکش ها به خط اصلی فاضلاب می برد. زباله از طریق خط فاضلاب به خطوط تخلیه فاضلاب شهری شما (یا سیستم سپتیک) جریان می یابد.


گرفتگی خطوط فاضلاب از منابع مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد و همگی باعث مسدود شدن توالت می شوند، از جمله مشکلات دیگر در خانه، مانند زهکشی ضعیف از طریق خط اصلی تخلیه. زباله‌ها در طول زمان در خطوط جمع می‌شوند و در خطوط فاضلاب ایجاد گرفتگی می‌کنند، تکه‌هایی از مواد شسته‌شده عمیق‌تر در خطوط فاضلاب گیر می‌کنند یا منابع بیرونی باعث گرفتگی می‌شوند. ریشه های درختان نزدیک می توانند به لوله ها نفوذ کرده و در داخل رشد کنند و خطوط را مسدود کنند. وقتی لوله‌های فاضلاب می‌شکنند، از ریشه درختان یا دلایل دیگر جریان زباله مختل می‌شود، که ممکن است دلیل مسدود شدن توالت شما باشد. خاک و سایر مواد نیز می توانند از طریق شکاف وارد شوند و خط تخلیه را مسدود کنند.


گرفتگی خطوط فاضلاب جدی است و نیاز به توجه یک لوله کش مجاز دارد. یک لوله کش از ابزار بازرسی دوربین برای ارزیابی خطوط فاضلاب خانه شما و یافتن محل گرفتگی و همچنین مواد تشکیل دهنده گرفتگی استفاده می کند. با این اطلاعات، لوله کش شما می تواند بهترین روش تمیز کردن زهکشی را برای از بین بردن گرفتگی، با استفاده از ابزارهایی مانند پیستون توالت فلنج دار، مارپیچ توالت، هیدروجت و غیره شناسایی و اجرا کند. بخش های ریزش یا آسیب دیده خط فاضلاب را می توان برای بازگرداندن زهکشی در هنگام تخلیه توالت تعمیر کرد. تعمیرات خط فاضلاب باعث می شود توالتی که باعث مسدود شدن مشکلی در خانه شما می شود به سمت جلو حرکت کند.


برای راهنمایی لوله کشی امروز با آقای لوله کش تماس بگیرید!

اگر نمی توانید فوراً به توالتی که دائماً مسدود می شود رسیدگی کنید، این مشکل رایج لوله کشی منجر به ناامیدی و ناراحتی دائمی می شود. نه تنها این، بلکه گرفتگی های مداوم می توانند به توالت، زهکشی و خطوط فاضلاب شما آسیب برسانند، که به دلیل مشکل، نیاز به تعمیر یا تعویض گران قیمت دارند. اگر متوجه شدید که توالت های خانه شما مکرراً مسدود می شوند، وقت آن رسیده است که برای حل مشکل یک بار برای همیشه اقدام کنید.


اگر توالتی دارید که دائماً مسدود می شود، اکنون با آقای لوله کش ایندی تماس بگیرید . وقتی لوله کش ما را در کنار خود دارید، نیازی به مقابله با این دردسرهای مکرر نیست! اجازه دهید یک بازرسی کامل از سیستم لوله کشی خانه شما انجام دهیم تا دلیل گرفتگی توالت را پیدا کنیم. ما تعمیرات تخصصی لوله کشی و تمیز کردن فاضلاب را انجام می دهیم تا مشکل موجود را از بین ببریم و گرفتگی ها را در آینده متوقف کنیم. وقتی متوجه شدید گرفتگی ها بارها و بارها اتفاق می افتد، دریغ نکنید که با ما تماس بگیرید.