هنگامی که توالت شما مسدود می شود، اولین کاری که احتمالا انجام می دهید این است که پیستون را بشکنید تا مسدود شود. با این حال، اگر گرفتگی مخصوصاً سخت باشد، ممکن است پیستون شما کافی نباشد. بنابراین، چه کارهای دیگری می توانید انجام دهید تا یک توالت به شدت گرفتگی را پاک کنید؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که گرگرفتگی را متوقف کنید. اگر توالت شما تخلیه نمی کند، شستشوی مداوم کاسه را با آب بیشتری پر می کند و مشکل را بدتر می کند.


نکات زیر نکات DIY است که می تواند به شما در رفع انسداد توالت کمک کند. با این حال، اگر گرفتگی شما بسیار پایین است یا توالت شما مسدود نمی شود، دریغ نکنید که برای کمک با تیم ما در Plumbing by Jake تماس بگیرید.


راه هایی برای رفع گرفتگی توالت

هنگامی که توالت شما مسدود یا سرریز می شود، می تواند بیش از یک ناراحتی باشد. می تواند روز شما را مختل کند. با این حال، شما چندین گزینه به غیر از یک پیستون برای باز کردن انسداد توالت به شدت گرفتگی یا سرریز خود دارید. و بسیاری از این راه حل ها به چیزی بیش از چیزهایی که ممکن است در خانه خود داشته باشید نیاز ندارند.


انسداد را با صابون ظرفشویی چرب کنید

یک فنجان اندازه گیری را پیدا کنید و نصف فنجان صابون ظرفشویی را در توالت خود بریزید. به صابون خود حدود 5 تا 10 دقیقه یا زمان کافی بدهید تا از مجرای فاضلاب عبور کند تا به گرفتگی شما برسد. سپس آب داغ (نه در حال جوش) را اضافه کنید و بگذارید بماند. صابون ظرف به عنوان یک روان کننده عمل می کند، گرفتگی شما را چرب می کند و زباله ها را از بین می برد.


اگر به اندازه کافی صابون ظرفشویی ندارید، می توانید یک نوار صابون را نیز برش دهید و تکه های آن را داخل توالت بیندازید.


یک مار رخت آویز درست کنید

اگر پیستون یا مار تخلیه در دست ندارید، می توانید به راحتی یک رخت آویز سیمی را به مار تبدیل کنید.


ابتدا چوب لباسی را باز کنید تا به جز قلاب، یک سیم صاف و بلند شود. سپس، یک پارچه کوچک را دور انتهای قلاب بپیچید تا از خراشیدگی یا آسیب به چینی خود جلوگیری کنید.


در مرحله بعد، پس از پوشیدن دستکش لاستیکی، سیم را به داخل فاضلاب توالت فشار دهید و سیم را به آرامی تکان دهید. در نهایت، زمانی که آب شروع به تخلیه کرد، به توالت خود چند سیفون بکشید تا انسداد برطرف شود.


گرفتگی را با آب داغ یا تمیز کننده تخلیه بشکنید

اگر توالت شما مسدود شده است، یک قابلمه را با آب داغ پر کنید. سپس، از شیر آب استفاده کنید یا آن را روی اجاق گاز گرم کنید، اما مطمئن شوید که در حال جوشیدن نیست، به خصوص اگر لوله کشی PVC دارید. گرفتگی زهکشی آب در حال جوش را در لوله ها به دام می اندازد و خطوط و مهرهای شما را تاب می دهد یا نرم می کند و باعث نشت احتمالی می شود.


آب داغ را داخل توالت خود بریزید و بگذارید چند دقیقه در آنجا بماند تا ببینید انسداد شما را از بین می برد یا خیر. اگر ببینید آب شروع به عقب نشینی می کند، متوجه خواهید شد که آب گرم کار می کند. پس از آن، به توالت خود چند سیفون بکشید تا گرفتگی بیشتر از هم جدا شود.


همچنین می توانید پاک کننده تخلیه را امتحان کنید. با این حال، مطمئن شوید که از دستان خود با دستکش محافظت می کنید. و اگر لازم است با یک متخصص تماس بگیرید، به خاطر داشته باشید که اگر از پاک کننده فاضلاب استفاده کرده اید، به لوله کش بگویید.


در غیر این صورت، هنگامی که می‌خواهند لوله شما را باز کنند، ممکن است دچار سوختگی سوزاننده پوستی در اثر پاشش پاک کننده فاضلاب شوند.


Declogger خود را مخلوط کنید

با ایجاد ترکیبی از ¼ فنجان نمک اپسوم، دو فنجان جوش شیرین و حدود 10 قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی، از مواد شیمیایی خشن در توالت خود استفاده نکنید. صابون ظرف را هر بار یک قاشق غذاخوری اضافه کنید.


مخلوط را داخل مافین های جداگانه بریزید و بگذارید یک شب سفت شود و خشک شود. روز بعد یکی را در کاسه توالت بیندازید و چهار فنجان آب به آن اضافه کنید. در نهایت، اجازه دهید این ترکیب برای چند ساعت بماند و نتایج را بررسی کنید.


با استفاده از بطری پلاستیکی غوطه ور شوید

همچنین می توانید از یک بطری پلاستیکی برای باز کردن گرفتگی توالت خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که این می تواند فوق العاده درشت باشد، اما بسیار موثر است، به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم آن را امتحان کنید. ابتدا یک بطری پلاستیکی بگیرید و قسمت پایین آن را ببرید.


در مرحله بعد، مطمئن شوید که دستکش‌های لاستیکی و لباس‌های قدیمی خود را به تن کرده‌اید و کف آن را با روزنامه یا حوله‌های قدیمی بپوشانید تا از سرریز شدن آب جلوگیری کنید. سپس، آب کثیف توالت را با یک ظرف کوچک نجات دهید.


هنگامی که به اندازه‌ای آب برداشتید که بتوانید دست خود را بدون ایجاد سرریز به داخل کاسه برسانید، بطری را بگیرید. می‌توانید درب بطری را بگذارید، انگشت شست خود را روی آن بلغزانید، یا روی آن را با پلاستیک و یک نوار لاستیکی بپوشانید تا مهر و موم ایجاد شود.


در نهایت، بطری را با انتها باز و به سمت پایین به داخل توالت فشار دهید و به زور آن را بالا و پایین کنید. اطمینان حاصل کنید که بطری کاملاً زیر آب باقی می ماند. جارویی که ایجاد می کنید باید گرفتگی را بیرون بکشد و دوباره به زهکش اصلی بازگرداند.


توالت خود را با سرکه و جوش شیرین باز کنید

انسداد شما می تواند به دلیل تجمع کلسیم باشد . محلول سرکه و جوش شیرین ممکن است گرفتگی را بشکند. ابتدا، اگر توالت شما تا بالا پر شده است، برای سرریز شدن آماده باشید یا مقداری آب خالی کنید. در مرحله بعد، یک لیوان جوش شیرین و دو لیوان سرکه را در فاضلاب توالت بریزید.


هنگامی که این دو ماده با هم ترکیب می شوند، واکنش شیمیایی حباب ایجاد می کند و گرفتگی را شل می کند. حدود 30 دقیقه صبر کنید، با آب گرم پیگیری کنید و ببینید که آیا تخلیه می شود. اگر جواب نداد، یک بار دیگر این روند را تکرار کنید.


این روش اغلب در از بین بردن مواردی که ممکن است پس از حذف مجرم اصلی از گرفتگی باقی بماند، مؤثرتر است.