چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را باز کنیم: 5 روش برای استفاده خانگی

گرفتگی می تواند در هر جایی از خط لوله ایجاد شود. اول، جسمی که به زهکشی تعلق ندارد گیر می کند. آب نمی تواند از داخل آن عبور کند یا مسدود شود، بنابراین در آنجا می نشیند. اشیاء دیگر روی هم انباشته می شوند و به زودی یک مربا کوچک به یک گرفتگی بزرگ تبدیل می شود. اگر آب به آرامی تخلیه می شود، اگر مجرای فاضلاب بدبو است، یا اگر اشیا به جریان آب سینک آشپزخانه برمی گردند، مشکل گرفتگی دارید.


این مهم است که بدانید چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را باز کنید تا مجبور نشوید دوباره با مشکل روبرو شوید. برای رسیدن به این هدف، باید راه حل های تمیز کننده رایج برای از بین بردن گرفتگی ها را بدانید. شما یاد خواهید گرفت که چه چیزی باعث گرفتگی می شود، چگونه از گرفتگی جلوگیری کنید و چرا صافی سبد سینک آشپزخانه پاسخ شماره یک برای جلوگیری از گرفتگی فاضلاب آشپزخانه است .


چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را باز کنیم

چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را باز کنیم: مردی که یک قاشق جوش شیرین را در سینک آشپزخانه می ریزد

چگونه گرفتگی را از سینک آشپزخانه پاک کنیم؟ بسیاری از راه حل های تمیز کردن، کارهای بهبود خانه هستند که یک خبر عالی است. فقط مطمئن شوید که قبل از امتحان این محلول ها، تمام آب راکد را حذف کنید.


با این حال، سعی کنید از پاک کننده های تخلیه مایع خودداری کنید. در حالی که زهکش‌های مسدود شده را پاک می‌کنند، تخلیه‌کننده‌های مایع حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که اگر محلول به داخل سینک برگردد، خطری برای سلامتی ایجاد می‌کند و غذا، ظروف و وسایل پخت و پز را به خطر می‌اندازد. همچنین همین مواد شیمیایی باعث فرسایش لوله های تخلیه و خراب شدن تیغه های دفع زباله می شود.


1. پیستون

اکثر سینک های آشپزخانه دارای دو سینک با دو زهکش هستند که به یک زهکش بزرگتر متصل می شوند. بنابراین، قبل از شروع، یک درپوش سینک آشپزخانه یا یک درپوش لاستیکی را روی زهکشی که استفاده نمی کنید قرار دهید. این امر مکش را بهبود می بخشد و از انتقال آب به زهکشی دیگر جلوگیری می کند.


سپس، لوله فاضلاب سینک دیگر را با پیستون بپوشانید. در مرحله بعد، آب را اجرا کنید تا زمانی که در فلنج یا پایین پیستون مهر و موم محکمی داشته باشید . چند بار خیلی سریع بالا و پایین بروید. این کار را برای یک دقیقه انجام دهید و سپس سرعت تخلیه را با آب جاری بررسی کنید. پس از پاک شدن گرفتگی، درپوش تخلیه را بردارید .


2. درمان های خانگی

جوش شیرین و نمک، جوش شیرین و سرکه، نمک و آب جوش، یا ترکیبات جوش شیرین و آب جوش را انتخاب کنید. در صورت تمایل از همه آنها استفاده کنید. این درمان‌های خانگی در خانواده‌ها بسیار رایج هستند، و حتی اگر شما آن اقلام را نداشته باشید، بسیار مقرون به صرفه هستند.


همه این درمان ها نیاز به ریختن جوش شیرین یا نمک دارند و بسته به اینکه کدام قسمت را انتخاب می کنید، در مرحله دوم نمک، سرکه یا آب جوش بریزید. اجازه دهید مخلوط به مدت یک ساعت در فاضلاب بماند و سپس شیر آب را باز کنید تا ببینید لوله باز شده است یا خیر. اگر آب با سرعت بیشتری شروع به تخلیه کرد، اما سرعت هنوز به حالت عادی بازنگشته است، دوباره این فرآیند را امتحان کنید.


3. رخت آویز

رخت آویز، هک فاضلاب مسدود شده، نکات تمیز کردن


رخت آویز سیمی برای گرفتن گرفتگی در نزدیکی فاضلاب مفید است. یک رخت آویز سیمی را صاف کنید و در یک سر آن یک قلاب ایجاد کنید. در مرحله بعد، انتهای قلاب را با احتیاط در زهکشی بردارید و انتهای دیگر را با دستکش لاستیکی نگه دارید. سپس، متوقف شده و قطعات گرفتگی را بردارید. پس از آن، رخت آویز را بالا بکشید و گرفتگی سینک را به سطل زباله ببرید. این کار را تا جایی ادامه دهید که دیگر تکه های گرفتگی باقی نماند.


اگر دفن زباله دارید ، از این روش صرف نظر کنید. آویز فلزی ممکن است تیغه ها را دستکاری کند.


4. مارها را تخلیه کنید

اگر رخت آویز کار نمی کند یا به اندازه کافی بلند نیست که به گرفتگی برسد، وقت آن رسیده که از چیز واقعی استفاده کنید. مار تخلیه که به آن مارپیچ یا مار لوله کش نیز می گویند ، یک سیم پیچ بلند و انعطاف پذیر است که در داخل لوله های موجود قرار می گیرد. می تواند با امتداد دادن سیم پیچ تا زمانی که احساس گرفتگی کند، به گرفتگی های عمیق داخل لوله برسد. سپس روی گرفتگی می‌چسبد تا بتوانید سیم پیچ را جمع کنید و گرفتگی را بیرون بکشید.


با این حال، اگر تجربه و دانش استفاده از مار تخلیه ، از جمله مجموعه تخلیه در برداشتن و اتصال مجدد تله p را نداشته باشید ، بیشتر از حل آنها باعث ایجاد مشکلات می شود.


5. لوله کش

با شروع قیمت 110 دلار، می‌توانید یک لوله‌کش استخدام کنید تا گرفتگی‌های زهکشی و دفع زباله را پاک کند . یک لوله کش آموزش و تجربه لازم را برای حذف گرفتگی در تله P، استخوان دنبالچه، خط لوله پی وی سی ، زهکش های برنز مالیده شده با روغن ، و دفع زباله دارد . به علاوه، آنها این کار را نسبتاً سریع و بدون آسیب رساندن به لوله انجام خواهند داد.


قیمت شما بر اساس تعداد گرفتگی، شدت گرفتگی و محل گرفتگی متفاوت است. یک گرفتگی در خط لوله اصلی خانه بیشتر از گرفتگی در تله p آشپزخانه هزینه دارد. یک لوله کش برای نیروی کار، قطعات و زمان نیز هزینه می گیرد، بنابراین صورتحساب شما تا 500 دلار می رسد.


همانطور که به دنبال یک لوله کش می گردید، با تحقیق در وب سایت شرکت یا پرسیدن تلفنی در مورد آن، لوله کش های دارای مجوز، باند و بیمه شده را جستجو کنید. یک متخصص لوله کشی متصل به صاحب خانه این اطمینان را می دهد که کار به درستی انجام خواهد شد. اگر کار نامناسب باشد یا لوله‌کش پروژه را ترک کند، مالک خانه می‌تواند از صادرکننده اوراق قرضه بازپرداخت درخواست کند.


پاپوش های آشپزخانه چگونه شکل می گیرند


برای یادگیری نحوه رفع گرفتگی سینک آشپزخانه، ابتدا باید با اشیایی که باعث گرفتگی می شوند آشنا شویم. گرفتگی سینک آشپزخانه چهار دلیل اصلی دارد:


1. غذا

همه مواد غذایی در ایجاد انسداد نقش دارند - ما نمی توانیم به اندازه کافی بر این موضوع تاکید کنیم. این شامل استخوان ها و حفره های متصل به غذا می شود. تفاوت در این است که چگونه آب و فضای تنگ لوله‌ها واکنش‌های متفاوتی به نحوه ایجاد گرفتگی نشان می‌دهند. مقصر اصلی مواد غذایی عبارتند از:


دانه ها

برنج، لوبیا، ماکارونی، سیب زمینی، نان، و غلات همگی وقتی آب به آنها برخورد می کند همین کار را می کنند: منبسط می شوند. انبساط مانع از عبور آب می شود و باعث می شود آب به سختی دانه ها را به سمت زهکشی فشار دهد. علاوه بر این، دانه ها همراه با آرد در تماس با آب به ماده خمیری تبدیل می شوند و به راحتی به لوله ها و اجسام گیر کرده داخل آن می چسبند.


قهوه و تخم مرغ

نیمه های ناخواسته اقلام صبحانه به راحتی مجرای فاضلاب را مسدود می کند. پوسته تخم مرغ، فیلتر قهوه و تفاله قهوه مخلوط شده با آب برای لوله ها خوب نیستند. بافت ریز خاک، پوسته تخم مرغ و فیلترها باعث می‌شود که این غذاها به راحتی به اقلامی که قبلاً در لوله گیر کرده‌اند بچسبند و انباشتگی را ایجاد کنند. علاوه بر این، آب نمی تواند مواد چسبنده و لجن را به داخل زهکش فشار دهد.


مایع داغ

روغن بیکن، روغن مرغ، روغن گوشت چرخ کرده، روغن زیتون، روغن نباتی، روغن کانولا... هیچ کدام از این مواد مایع نباید از آب خارج شوند. وقتی در زهکش ریخته می شود، روغن داغ و روغن پخت و پز به صورت مایع شروع می شود. در طول مسیر، گریس و روغن دیواره های لوله را می پوشانند.


آب به جای اینکه آن را دور کند، چربی را در لوله ها پخش می کند. در نتیجه، مایع سرد و غلیظ می شود و مایع را به محلول جامد و چسبناک تبدیل می کند. قطر لوله کوچکتر است و آب با سرعت کمتر از حد معمول از آن عبور می کند. علاوه بر این، مایع غلیظ به غذا و سایر اشیاء پناه می دهد و در نتیجه گرفتگی ایجاد می کند.


2. مو

ممکن است بعید به نظر برسد که مو باعث گرفتگی در فاضلاب آشپزخانه شود زیرا سینک آشپزخانه عمدتاً برای تمیز کردن ظروف استفاده می شود. با این حال، برخی از افراد هنگام استفاده از حمام از سینک آشپزخانه برای شستن موهای خود یا شستن حیوان خانگی خود استفاده می کنند. در این حالت ممکن است تارهای موی شل به عنوان راه حلی جایگزین برای سطل زباله در سینک بریزند.


مانند حمام، موها به دور غذا و اشیاء خارجی می‌پیچند، به اندازه گرفتگی کمک می‌کنند و برداشتن آن را سخت‌تر می‌کنند.


3. اشیاء خارجی

اقلام غیر مرتبط با مواد غذایی که به اندازه کافی کوچک هستند تا در زهکشی قرار بگیرند به ایجاد گرفتگی کمک می کنند. قطعات کوچک جواهرات، قطعات ریز اسباب بازی، دارو، درب بطری، رنگ و وسایل خیاطی می توانند به زهکش بیفتند و آن را مسدود کنند.


به یاد داشته باشید، هر گونه گرفتگی زمانی بدتر می شود که انسدادهای موجود در لوله وجود داشته باشد.


4. دفع زباله

دلیل مشکلات تخلیه آشپزخانه ممکن است به هیچ وجه گرفتگی نباشد، بلکه یک نقص در دفع زباله باشد. اگر سینک آشپزخانه شما دارای یک زباله دان است که به فاضلاب متصل است، آن را با چراغ قوه بررسی کنید. غذا یا اشیاء ممکن است تیغه ها را مسدود کند و باعث شود آنطور که در نظر گرفته شده است نچرخد و کار نکند.


محل دفع زباله را با روشن کردن و ریختن یخ داخل آن تمیز کنید . این یک پاک کننده ساینده خشن ایجاد می کند. در مرحله بعد، آب سرد را اجرا کنید تا زباله ها در زهکشی پاک شوند. سپس یک پوست پرتقال یا پوست لیمو را داخل سطل بریزید تا بوها از بین بروند. دفع زباله را مرتباً روشن کنید تا از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری شود.


اگر این روش جواب نداد، از یک پیستون برای برداشتن گرفتگی استفاده کنید. قبل از شیرجه زدن مکرر، محل دفع را تا نیمه با آب پر کنید. اگر پیستون مشکل را حل نکرد، با یک لوله کش تماس بگیرید .


توجه: قبل از بررسی مشکلات، مطمئن شوید که دفن بر روی کلید خاموش است. هرگز دست خود را داخل سطل زباله نگذارید.


چگونه از ایجاد گرفتگی جلوگیری کنیم

مردی که یک سینک ظرفشویی آشپزخانه را در پس زمینه سفید در دست گرفته است

شما می توانید برای جلوگیری از ایجاد گرفتگی اقدامات پیشگیرانه انجام دهید، بنابراین لازم نیست به یاد داشته باشید که چگونه گرفتگی سینک آشپزخانه را باز کنید. با این حال، این پیشنهادات فقط در صورتی کار می کنند که این کار را به طور مداوم انجام دهید.


همان درمان‌های خانگی که گرفتگی‌ها را پاک می‌کنند به همان اندازه در پیشگیری از گرفتگی مفید هستند. با توجه به اینکه سینک آشپزخانه یک منطقه پر رفت و آمد است، به طور معمول لوله تخلیه سینک آشپزخانه خود را با یکی از این فرمول های DIY تمیز کنید:

جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و نمک

جوش شیرین و آب داغ و/یا نمک و آب داغ.

صابون ظرفشویی را در فاضلاب بریزید تا گرفتگی ها از تجمع چربی پاک شود.

به جای لوله تخلیه، غذا را در سطل زباله بیندازید. این شامل ضایعات مواد غذایی از ظروف، ظروف نقره، به همراه استخوان، حفره، پوست، لفاف، فیلتر قهوه و دستمال کاغذی است. این همچنین از بار اضافی دفع زباله جلوگیری می کند.

محل دفع زباله را با روشن کردن و ریختن یخ داخل آن تمیز کنید . این یک پاک کننده ساینده خشن ایجاد می کند. در مرحله بعد، آب سرد را اجرا کنید تا زباله ها در زهکشی پاک شوند. سپس پوست پرتقال را داخل سطل بریزید تا بوها از بین بروند. دفع زباله را مرتباً روشن کنید تا از زنگ زدگی و خوردگی جلوگیری شود.

روغن و روغن را در ظرف در بسته بریزید و بعد ظرف را دور بیندازید. این کار همچنین از تمیز کردن سطل زباله به دلیل چربی روغنی و غلیظ جلوگیری می کند.

از سینک برای چیز دیگری به جز موارد مربوط به آشپزی استفاده نکنید. جایی برای مسواک زدن، شستن موها یا حمام کردن نیست. این فعالیت ها را در حمام خود انجام دهید.

داروها و رنگ های ناخواسته را به جای ریختن آنها در فاضلاب دور بریزید.

وسایل غیر آشپزخانه را خارج از آشپزخانه نگه دارید.

کودکان را از سینک دور نگه دارید و به آنها بیاموزید که وسایل تصادفی را در سینک نریزند.

روی یک صافی سینک آشپزخانه سرمایه گذاری کنید. گیر غذا و مو است که غذا را قبل از ورود به لوله در سبد سیمی خود جمع می کند. وقتی آبکش پر شد، غذا را داخل سطل زباله خالی کنید و دوباره در آبکش بگذارید.


SinkShroom غذا و اشیاء را قبل از ورود به لوله بدون توقف جریان آب می گیرد. سبد را در دهانه تخلیه قرار دهید و به آماده سازی و تمیز کردن آشپزخانه ادامه دهید. لبه گرد و پهن آن غذا را جذب می کند در حالی که مرکز سیلندر سیاه باعث می شود آن را به راحتی خارج کرده و دوباره وارد کنید. طراحی فولاد ضد زنگ آن باعث می شود که صافی سبد نسبت به صافی های استاندارد سینک آشپزخانه دوام بیشتری داشته باشد . " افزودن به سبد خرید " را بزنید و از زندگی بدون مسدود شدن فاضلاب آشپزخانه لذت ببرید!


گردش کار آشپزخانه را به دلیل گرفتگی به خطر نیندازید

سینک ظرفشویی را با سینک آشپزخانه تمیز کنید

چه سینک آشپزخانه لعابی، مسی، کرومی یا فولادی ضد زنگ (یا هر ماده دیگری) باشد ، شما نمی توانید یک سینک سینک آشپزخانه مسدود شده داشته باشید .


اگر می خواهید راه حلی آسان برای مبارزه با گرفتگی ایجاد کنید، سینک ظرفشویی آشپزخانه راه حل مناسبی است. صافی سبد فولادی ضد زنگ یک راه حل بدون استرس برای جلوگیری از یادگیری نحوه باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه است.