یافتن یک درمان خانگی ایمن و موثر برای زهکشی های مسدود شده


آیا می توان گرفتگی لوله تخلیه را بدون استفاده از مار تخلیه، مارپیچ تخلیه ، پیستون ، محلول تخلیه مایع یا رخت آویز پاک کرد؟ آیا می توانید بدون صرف صدها دلار برای استخدام یک لوله کش با گرفتگی مبارزه کنید ؟ تو می توانی. این محصولات معمولی خانگی همگی می توانند در رفع گرفتگی فاضلاب موثر باشند.


در حالی که پاک کننده های تخلیه مایع لوله ها را با مواد شیمیایی فرسایش می دهند، یک محلول درمانی خانگی گرفتگی را بدون تضعیف ساختار لوله از بین می برد. پاک کننده های فاضلاب همچنین بخارات سمی تولید می کنند که با یک درمان خانگی نخواهید یافت . بعلاوه، این محلول‌ها بسیار ساده‌تر از مارپیچ یا پیستون تخلیه هستند .


بیش از یک درمان خانگی با کیفیت برای گرفتگی فاضلاب وجود دارد - ما در این مقاله هر راه حل را بررسی خواهیم کرد.


قبل از استفاده از هر گونه درمان خانگی، هر گونه آب ایستاده را در سینک، دوش یا وان مسدود شده بردارید. آب ایستاده اثربخشی داروهای خانگی را قبل از برخورد به زهکش کاهش می‌دهد و رسیدن به گرفتگی و انجام کارشان را سخت‌تر می‌کند.


جوش شیرین ، سرکه، نمک و آب جوش

درمان خانگی گرفتگی مجرای فاضلاب: فردی که یک لیوان سرکه در دست دارد در حالی که یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در سینک آشپزخانه می ریزد.

همه مقالات آنلاین برخی از این چهار ماده را به عنوان بخشی از یک درمان خانگی برای گرفتگی مجاری فاضلاب ذکر می کنند . این نیروگاه های خانگی برای لوله ها در آشپزخانه و حمام ایمن هستند. این موارد را به عنوان پاک کننده تخلیه مایع بدون مواد شیمیایی خشن در نظر بگیرید و هفته ای یک بار از درمان خانگی برای جلوگیری از گرفتگی فاضلاب استفاده کنید.


آب جوش

این فرآیند ساده است: 3 لیتر آب را بجوشانید و آب داغ را به آرامی در زهکشی بریزید. ریختن خیلی سریع آن ساختار لوله را از بین می برد. آب داغ باعث شل شدن، شکستن و حل شدن گرفتگی ها ، از جمله گرفتگی های ناشی از روغن، گریس و چربی حیوانی می شود.


مراقب این روش باشید. اگر نمی دانید چه نوع لوله هایی دارید، بهتر است از این روش تمیز کردن زهکشی صرف نظر کنید . برای لوله های PVC، PEX و CPVC مناسب نیست زیرا باعث ذوب شدن مفاصل می شود. همچنین سینک های چینی را ترک خواهد کرد.




نمک و آب جوش

این محلول برای گرفتگی های جزئی بسیار عالی است، اگرچه اگر محلول برای مدت طولانی تری در زهکش بماند، می تواند برای گرفتگی های بزرگ نیز موثر باشد.


1 فنجان نمک را در آبکش بریزید و بلافاصله آن را با آب جوش دنبال کنید . بعد از 15 دقیقه، یک دور دیگر آب جوش بریزید تا زهکش ها پاک شوند . برای گرفتگی های بزرگ نمک بریزید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد آب جوش را در آبکش بریزید .


نکات بالا را در مورد استفاده از آب جوش بر روی گرفتگی ها رعایت کنید و اگر لوله های شما قادر به تحمل آب گرم در حال جوش نیستند، از این روش صرف نظر کنید .


جوش شیرین و آب جوش

سومین درمان خانگی برای گرفتگی زهکشی جوش شیرین و آب جوش است . جوش شیرین بوها را از بین می برد و گرفتگی های سخت را از بین می برد .


ابتدا 1 فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید. بگذارید مخلوط به مدت 30 دقیقه بماند. سپس آب داغ را به آرامی در آبکش بریزید تا جوش شیرین و گرفتگی های شکسته پاک شود .


اگر آب جوش برای لوله های شما مناسب نیست، مجدداً از این روش صرف نظر کنید .


جوش شیرین و سرکه

سرکه مخلوط شده با جوش شیرین یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که گرفتگی های سرسخت را از بین می برد و باعث می شود آب داغ راحت تر آن را در زهکشی تخلیه کند. بهترین انواع سرکه برای استفاده، سرکه تمیزکننده و سرکه سفید هستند زیرا هر دو دارای بیشترین اسیدیته هستند. از این محلول برای گرفتگی های بزرگ و سخت استفاده کنید.


در اینجا نحوه استفاده از این داروی DIY آورده شده است:


½ فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید.

1 فنجان سرکه را در آبکش بریزید. اگر گاز به داخل زهکش سینک بالا می‌رود ، که طبیعی است، از درپوش سینک مانند StopShroom یا StopShroom Plug برای پوشاندن زهکش استفاده کنید و گاز را در داخل لوله نگه دارید.

بگذارید یک ساعت یا یک شب بماند.

درپوش سینک را بردارید و مخلوط را با آب داغ یا آب جوش بشویید .

این ویدیوی فوق العاده یوتیوب را ببینید:



جوش شیرین را با نمک داخل لوله های تخلیه ترکیب کنید ، این مخلوط باعث نرم شدن گرفتگی های سخت و از بین بردن گرفتگی های سرسخت می شود. این کار شست و شوی گرفتگی را با آب داغ آسان تر می کند .


1 فنجان جوش شیرین و ½ فنجان نمک را در یک کاسه مخلوط کنید، سپس مخلوط را در لوله سینک بریزید. قبل از اینکه آن را با آب جوش یا آب داغ شیر آب بشویید، یک ساعت صبر کنید .


جوش شیرین ، سرکه و نمک

این امکان وجود دارد که هر سه ماده را با هم مخلوط کرده و به نتایج عالی برسید. 1 فنجان جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید و نتیجه مخلوط را در آبکش بریزید. برای ادامه کار، 1 فنجان سرکه تمیزکننده یا سرکه سفید را در زهکشی بریزید. بگذارید مخلوط یک شب بماند. مخلوط را صبح با آب داغ یا آب جوش شیر آب بشویید .


سرکه و نمک

هنگامی که گرفتگی با سرکه و نمک تداخل داشته باشد، گرفتگی به قطعات کوچک‌تری تقسیم می‌شود و تخلیه آب داغ در لوله را آسان‌تر می‌کند.


امتیاز: این مخلوط همچنین بوی بد در زهکشی را از بین می برد.


½ فنجان نمک و یک فنجان سرکه را در یک کاسه مخلوط کنید قبل از اینکه آن را به آرامی در آبکش بریزید. پس از 30 دقیقه گذاشتن آن در داخل لوله ها، لوله را با آب جوش یا آب داغ از شیر تمیز کنید.


صابون ظرفشویی و آب داغ

درمان خانگی برای گرفتگی زهکشی: ریختن صابون ظرف از بطری در پس زمینه سفید

همان مایع ظرفشویی که برای تمیز کردن ظروف استفاده می شود در تمیز کردن زهکشی سینک آشپزخانه و حمام موثر است . یک درمان خانگی فوق‌العاده برای گرفتگی زهکشی ، صابون ظرفشویی با آب داغ در بهترین حالت برای مبارزه با گرفتگی سینک آشپزخانه ناشی از چربی، چربی و روغن است. این ماده مایع، چربی‌هایی را که در کناره‌های زهکش جمع شده‌اند تجزیه می‌کند تا آب سریع‌تر حرکت کند. برای حمام، با کف صابون در اطراف گرفتگی های مو مبارزه می کند ، بنابراین گرفتگی آنقدر شل می شود که زهکشی را با آب داغ تخلیه کند .


دو روش برای استفاده از صابون ظرفشویی برای گرفتگی وجود دارد:


3 قاشق غذاخوری مایع ظرف را در آبکش بریزید و بگذارید 30 دقیقه بماند. سپس، زهکش را با آب داغ یا آب جوش شیر آب بشویید .

3 قاشق غذاخوری مایع ظرف را در یک قابلمه آب جوش بریزید . سپس مخلوط را به آرامی در آبکش بریزید. سپس، زهکش را با آب داغ از شیر آب بشویید.

کرم تارتار، نمک و جوش شیرین

درمان خانگی گرفتگی زهکشی: قاشق چایخوری کرم تارتار روی سطح چوبی تیره

کرم تارتار، یک ماده خشک و پودری مورد استفاده در محصولات پخته شده، یک درمان خانگی غیر معمول و در عین حال موثر برای انسداد مجرای فاضلاب است . با این حال، به تنهایی نمی تواند گرفتگی ها را تمیز کند . یک هشتم آن را با نصف فنجان نمک و جوش شیرین مخلوط کنید . نمک و جوش شیرین تجمع گرفتگی را از بین می برد و بو را در زهکشی ها از بین می برد در حالی که کرم تارتار ساختار لوله فلزی را تمیز می کند.


نمک، جوش شیرین و کرم تارتار را در ظرفی در بسته بریزید و تکان دهید تا مواد مخلوط شوند.

محلول را در فاضلاب بریزید.

بگذارید یک ساعت بماند.



آب لیمو و جوش شیرین

لیمو ترش تازه و جوش شیرین در یک کاسه شیشه ای کوچک

آب لیمو در از بین بردن کف های دیواره لوله و از بین بردن بوی نامطبوع به دلیل بوی لیمو، کار مضاعفی را انجام می دهد. می‌توانید آب لیموی را که از چهار عدد لیمو گرفته شده است را به تنهایی در آبکش بریزید و بگذارید 30 دقیقه بماند و با آب جوش یا آب داغ آبکش را پاک کنید . با این حال، در ترکیب با جوش شیرین ، آب لیمو شبیه سرکه عمل می کند، اما بوی خوبی دارد و وز نمی کند .


½ فنجان جوش شیرین را در آبکش بریزید.

½ فنجان آب لیمو را در آبکش بریزید.

بگذارید یک ساعت بماند، سپس مخلوط را با آب داغ بشویید.

نوشابه های گازدار و آب داغ

بطری های نوشابه که با تکه های یخ احاطه شده اند

یک روش غیرمعمول و موثر برای رفع گرفتگی، ریختن نوشابه های گازدار در زهکشی است. نوشابه‌های غیرالکلی با نام تجاری حاوی مواد گازدار و اسیدی مانند اسید فسفر هستند که می‌توانند گرفتگی‌های زهکشی را خورده کنند .


یک نوشابه 2 لیتری با دمای اتاق را به آرامی در فاضلاب بریزید و بگذارید دو ساعت بماند. سپس، آب داغ را از شیر تخلیه کنید.


از رژیم غذایی یا نسخه های سبک نوشابه خودداری کنید زیرا آنها مواد لازم برای مبارزه با گرفتگی را ندارند.